icon_search icon_caret_down icon_home icon_calendar icon_caret_updown icon_tick icon_x icon_profile icon_location icon_confirm icon_client_new icon_client_login icon_contract icon_moving icon_menu icon_facebook icon_twitter icon_linkedin icon_youtube icon_loader icon_exit icon_contract_2 icon_invoice icon_consumption icon_bell icon_personal icon_bell_lg icon_contract_lg icon_invoice_lg icon_consumption_lg icon_profile_lg package_fix package_spot icon_plus icon_arrow_leftmeters-lg

Dažniausiai užduodami klausimai

Žemiau pateikta informacija taikoma Enefit UAB ir Eesti Energia AS.

Enefit paslaugos

Norėdami sudaryti sutartį su „Enefit“, tai ypač lengvai galite padaryti nuotoliu būdu. Pasirinkite pageidaujamą produktą ir paspauskite „Sudaryti sutartį“. Pasinaudoti šia paslauga galite turėdami mobilųjį parašą arba kvalifikuotą SMART ID identifikavimo priemonę.

Kitu atveju, sutartis sudaroma atsiuntus asmeninius duomenis elektroniniu paštu: elektra@enefit.lt. Pasirinkę šį būdą, atsiųskite mums savo vardą, pavardę, asmens kodą, kontaktinį telefono numerį ir el. pašto adresą bei objekto, kuriame bus tiekiamos „Enefit“ paslaugos, adresą. Arba tiesiog užpildykite šią formą - https://bit.ly/2Tti33R

Sulaukiate darbuotojo skambučio ir viskas – sutartis sudaryta! Po jos pasirašymo, mes pasirūpinsime visais administraciniais klausimais: pakeisime Jūsų dabartinį elektros tiekėją ir informuosime jį bei „Energijos skirstymo operatorių“ (ESO), jog pasirinkote „Enefit“.

Primename, kad visos su „Enefit“ sudaromos sutartys yra neterminuotos. Tai reiškia, jog mums neturite ilgalaikių įsipareigojimų ir norėdami galite pakeisti pasirinktą produktą. Taip pat rinktis kitą elektros tiekėją.

Kiekvienas mūsų klientas gali išsirinkti norimą ir sau tinkamiausią „Enefit“ produktą.

Pirmasis – Fiksuotos kainos – užtikrina, jog artimiausius dvejus metus elektra Jums bus tiekiama už nekintamą ir stabilią „Enefit“ elektros kainą (Tiekimo paslaugos kaina). Šis pasirinkimas leidžia lengvai planuoti savo išlaidas.

Nustatydami kainos terminą, mes įsipareigojame jos nekeisti visą sutarties laikotarpį. Pastarajam pasibaigus, kainą peržiūrėsime ir, atsižvelgdami į rinkos situaciją, ją paliksime tokią pačią arba pasiūlysime naują. Tačiau apie sąlygų pokyčius pranešime ne mažiau nei prieš 30 dienų iki sutarties pabaigos, o Jūs turėsite teisę su jais nesutikti ir sutartį nutraukti.

Antrasis produktas – Kintamos kainos – garantuoja, jog už elektrą mokėsite esamą didmeninės biržos kainą ir nepermokėsite.

Lengviau priimti sprendimą ir išsirinkti sau tinkamiausią „Enefit“ produktą galite išsamiau su jais susipažinę čia ir čia.

Visos su „Enefit“ sudaromos sutartys yra neterminuotos. Tai reiškia, jog mums neturite ilgalaikių įsipareigojimų ir norėdami galite pakeisti pasirinktą produktą.

Kviečiame su mumis susisiekti el. paštu info@enefit.lt arba tel. +37052619141, jei turite klausimų dėl už elektrą mokamos kainos ar pasirinkto produkto. Visuomet rasime asmenišką ir patį tinkamiausią sprendimą.

100 proc. mūsų tiekiamos elektros energijos yra pagaminta Lietuvoje iš čia esančių atsinaujinančių energijos šaltinių. Žaliąją elektrą Jums gamina vietiniai gamintojai bei „Enefit Green“ valdomos vėjo, saulės ir kitų atsinaujinančių gamtos išteklių jėgainės.

Ši žalioji „Enefit“ elektros energija Jūsų namus pasiekia jau įrengtais elektros laidais, atskira technologija ir infrastruktūra tam nereikalinga. Aplinkai draugiškos energijos tiekimą patvirtiname elektros energijos kiekiui išduodama kilmės garantija. Jų registrą administruoja Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorius „Litgrid“.

Kviečiame sužinoti daugiau: https://www.litgrid.eu/index.php/paslaugos/kilmes-garantiju-suteikimas/kilmes-garantiju-administravimas/562

„Enefit“, kaip nepriklausomą tiekėją, gali pasirinkti visi elektrą gaminantys vartotojai, nesvarbu, kiek energijos pasigamina bei suvartoja. Tai reiškia, kad mes tiekiame tokį žaliosios energijos kiekį, kurio Jums trūksta.

Jūsų sukauptas elektros kiekis niekur nedingsta – jį galite perduoti mums arba sulaukti kompensacijos iš dabartinio tiekėjo.

Elektros pasaugojimo ir perdavimo paslaugų įkainiai nesikeičia. Juos galite rasti čia.

Pasirinkus naują, nepriklausomą elektros energijos tiekėją, skaitiklių keisti nereikia. Galite naudoti senuosius, kuriuos Jums įdiegė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). Pastarasis užtikrins bei suteiks ir visą reikalingą techninę jų priežiūrą.

Kintama kaina

Visame pasaulyje elektros kaina kinta nuolatos. Šis procesas vyksta dėl įvairių aplinkybių: elektros energijos gamybos pasiūlos, vartojimo poreikio, tiekimo jungčių „NordBalt“ bei „LitPol Link“, esančių tarp skirtingų regionų, pralaidumo. Įtakos elektros kainos kitimui turi ir oro sąlygos – krituliai, vėjas, saulė, temperatūros pokyčiai, taip pat kintanti ekonominė bei politinė situacija pasaulyje.

Elektros kaina keičiasi kiekvieną valandą, todėl skirtumai juntami ir kasdien, ir kas mėnesį. Ji pradeda kilti anksti ryte bei kristi vakarop, pavyzdžiui, naktį gali būti dvigubai mažesnė nei dieną. Sezoniškai, vasarą elektra kainuoja brangiau, o pavasarį bei rudenį – pigiau.

Kartais ji gali sumažėti iki neigiamos kainos. Tokiu atveju mes sumokame už Jūsų suvartotą elektros energiją.

Elektros biržos kainos svyravimai tiesiogiai priklauso nuo daugybės aplinkybių. Tam tikru laiku biržos kaina būna neigiama – tuomet už Jūsų vartojamą elektrą mokame mes. Tačiau kitu metu elektra gali stipriai pabrangti, jei, pavyzdžiui, įvyksta jungčių gedimai.

Kviečiame gyvai stebėti visus elektros biržos svyravimus čia.

Jūsų mokamą elektros kainą sudaro elektros energijos pardavimų biržos „Nord Pool“ atitinkamos valandos esama elektros kaina ir nustatyti elektros persiuntimo kainos bei kiti valstybės taikomi mokesčiai.

Jei turite išmaniuosius – automatizuotus – skaitiklius ir elektros energiją perkate „Nord Pool“ biržos nustatytais valandiniais įkainiais, kuriuos kitai dienai galite sužinoti nuo 14:00 val. Todėl taip ypač lengva planuoti savo energijos suvartojimą. Galite matyti, kokia bus rytojaus elektros kaina, nes dienos išmaniųjų skaitiklių duomenys apskaičiuojami tiksliai pagal valandas.

Neautomatizuotų skaitiklių kiekvienos valandos elektros kiekio suvartojimas Jums yra paskirstomas pagal likučio grafiką. Jį sudaro AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), remdamasis pagal visos Lietuvos faktinį to mėnesio suvartojimą. Grafike gali būti minimali šešto–devinto skaičiaus po kablelio paklaida, kuri dėl mažo suvartojimo neturi jokios įtakos.

Bendras mėnesio suvartojimas dauginamas iš likutinio grafiko kiekvienos valandos koeficiento (kuris nustatomas pagal praeitų metų to paties mėnesio faktinį likutinį grafiką) ir tokiu būdu gaunamas tos valandos individualus suvartojimas. Kuris po to dauginamas iš tos valandos „Nord Pool“ biržos kainos ir pridedama sutartyje nurodyta Enefit kainos dedamoji (prie kiekvienos valandos).

Kiekvienos valandos „Nord Pool“ biržos kainos pateikiamos šioje svetainėje www.nordpoolgroup.com/historical-market-data.

Žalioji energija

100 proc. Jums tiekiamos elektros energijos yra pagaminta Lietuvoje iš čia esančių atsinaujinančių energijos šaltinių. Žaliąją energija gamina mūsų partneriai – vietiniai gamintojai bei „Enefit Green“ valdomos vėjo, saulės ir kitų atsinaujinančių gamtos išteklių jėgainės.

Žaliosios energijos tiekimą užtikriname sutartimis su vietiniais gamintojais ir esame patys vėjo parkų valdytojai per bendrovę Enefit Green. Taip pat kiekvieną mėnesį pateikiame elektros energijos kiekiui išduodamas kilmės garantijas. Jų registrą administruoja Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorius „Litgrid“. Kviečiame sužinoti daugiau: https://www.litgrid.eu/index.php/paslaugos/kilmes-garantiju-suteikimas/kilmes-garantiju-administravimas/562

Visuomet siūlome įsitikinti, jog tiekėjas ar jo valdomos grupės įmonė ne tik gamina žaliąją elektros energiją, bet ir ją tiekia Jums. Tai patvirtina elektros kilmės garantijos. Mes, savo ruožu, užtikriname kad Jums tiekiama žalioji energija šiuos dokumentus turi.

Atsiskaitymas už paslaugas

Viena iš sudedamųjų kainos už elektros energiją, kurią suvartojate, dalių yra mūsų tiekiamos elektros energijos įsigijimo mokestis. Taip pat Jūs mokate „Energijos skirstymo operatoriui“ (ESO) už elektros persiuntimą – perdavimą, skirstymą, mokestį už viešuosius interesus atitinkančias paslaugas (VIAP) ir sistemines paslaugas. Tuo atveju, jei už elektros energiją mokate visuomeninę kainą, kartu atsiskaitote už visuomeninį tiekimą visuomeniniam tiekėjui (detaliau – apačioje).

Pavyzdyje – elektros energijos kainos sudedamosios dalys 2020 m. II pusmečiui. Šaltinis: Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT).

„Enefit“ sąskaitą galite apmokėti bankiniu pavedimu, o jei naudojatės SEB, „Luminor“ arba „Swedbank“ paslaugomis – tiesiogiai per „banklink“ nuorodą. Ją rasite el. laiške, kurį siunčiame kartu su sąskaita. Už mūsų paslaugas taip pat galite atsiskaityti naudodamiesi savo banko e. sąskaita, mokėjimų svetaine „vienasaskaita.lt“ ir „Maxima“ įmokų surinkimo kasose.

Norėdami deklaruoti savo suvartotą elektros kiekį, ESO savitarnos svetainėje pasirinkite skiltį „Namai“. Ji skirta nepriklausomų elektros energijos tiekėjų klientams.

Savo suvartotos elektros energijos kiekį deklaruoti galite iki paskutinės mėnesio dienos (imtinai), pateikdami duomenis už einamąjį mėnesį. Svetainėje pasirinkite skiltį „Rodmenų deklaravimas“, tuomet – deklaruojamą laikotarpį, užpildykite duomenis, spauskite „Tęsti“ ir „Patvirtinti“.

Taip – nuo šių metų lapkričio pirmosios Jus pasieks viena „Enefit“ ir AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) sąskaita už suteiktas paslaugas.

Galutinę kainą už elektros energiją sudaro „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) taikomi skirstymo įkainiai ir kiti mokesčiai bei kaina už pačią elektros energiją. Sutartimi mes įsipareigojame užfiksuoti elektros tiekimo kainą (pasirinkus planą „Fiksuota kaina“), kurią mokėsite už savo suvartotą elektros energiją. Užtikriname, jog artimiausius dvejus metus ši kaina nekis. Tačiau negalime garantuoti, kad per šį laikotarpį nesikeis valstybiniai mokesčiai ar ESO taikomas mokestis už elektros persiuntimo paslaugas.

Visos su „Enefit“ sudaromos sutartys yra neterminuotos. Tai reiškia, jog mums neturite ilgalaikių įsipareigojimų ir norėdami galite pakeisti pasirinktą produktą.

Kviečiame su mumis susisiekti el. paštu info@enefit.lt arba tel. +37052619141, jei turite klausimų dėl už elektrą mokamos kainos ar pasirinkto produkto. Visuomet rasime asmenišką ir patį tinkamiausią sprendimą.

Sąskaitą už suteiktas paslaugas Jūsų sutartyje nurodytu el. paštu atsiunčiame iki einamojo mėnesio 10 dienos (imtinai). Visgi, jei duomenis deklaravote, tačiau sąskaitos laiku negavote, kviečiame susisiekti su mūsų klientų aptarnavimo specialistais el. paštu info@enefit.lt arba tel. +37052619141.

Elektros rinkos liberalizavimas

Lietuva, stodama į Europos Sąjungą, įsipareigojo panaikinti elektros energijos rinkos monopolį ir tai daryti pradėjo dar 2009 m. Tuomet buvo suteikta teisė verslo klientams rinkoje rinktis nepriklausomą elektros energijos tiekėją. Po daugiau nei dešimtmečio – 2020 m., prasidėjo naujasis liberalizavimo etapas, skirtas buitiniams elektros vartotojams.

Elektros rinkos liberalizavimas yra valstybės vykdomas elektros energijos dereguliavimas, kai buitiniai vartotojai laisvai renkasi norimą tiekėją. Todėl dabar Jūs galite nuspręsti, kas geriausiai atitinka asmeninius lūkesčius bei poreikius.

Yra numatyti 3 rinkos liberalizavimo etapai, kurie suskirstyti atitinkamai pagal buitinių vartotojų suvartojamą elektros energijos kiekį.

I etapas – patenka buitiniai vartotojai, suvartojantys ne mažiau kaip 5000 kWh per metus. Jie nepriklausomą elektros energijos tiekėją turi pasirinkti iki 2020 m. gruodžio 10 d.

II etapas – patenka buitiniai vartotojai, suvartojantys mažiau nei 5000, bet daugiau nei 1000 kWh per metus. Jie nepriklausomą elektros energijos tiekėją turės pasirinkti iki 2021 m. gruodžio 10 d.

III etapas – patenka buitiniai vartotojai, suvartojantys 1000 kWh per metus. Jie nepriklausomą elektros energijos tiekėją turės pasirinkti iki 2022 m. gruodžio 10 d.

Tačiau visi norintys nepriklausomą elektros energijos tiekėją gali pasirinkti jau dabar! Norėdami sudaryti sutartį su „Enefit“, tai ypač lengvai galite padaryti nuotoliu būdu. Pasirinkite pageidaujamą produktą ir paspauskite „Sudaryti sutartį“. Pasinaudoti šia paslauga galite turėdami mobilųjį parašą arba SMART ID identifikavimo priemonę.

Kitu atveju, sutartis sudaroma atsiuntus asmeninius duomenis elektroniniu paštu: elektra@enefit.lt. Pasirinkę šį būdą, atsiųskite mums savo vardą, pavardę, asmens kodą, kontaktinį telefono numerį ir el. pašto adresą bei objekto, kuriame bus tiekiamos „Enefit“ paslaugos, adresą.

Jei nepasirinksite nepriklausomo elektros energijos tiekėjo iki savo etapui numatyto laiko, Jums bus pradedamas taikyti garantinis elektros tiekimas ir papildomas mokestis. Tokiu atveju, galioja garantinio tiekimo kaina, apskaičiuojama vidutiniam praėjusio ataskaitinio mėnesio elektros energijos biržos įkainiui, kuris sudaromas Lietuvos kainų zonoje, pritaikius koeficientą 1,25. Kalbant paprastai, elektros energija kainuoja brangiau, nes garantinio tiekimo kaina yra lygi biržos kainai, dauginamai iš 1,25. Toks garantinis tiekimas bus užtikrinamas iki 6 mėnesių, o vėliau prireiks pasirinkti nepriklausomą tiekėją.

Ieškantiems geriausio Fiksuotos kainos pasiūlymo rekomenduotume tiekėją pasirinkti iki lapkričio mėnesio vidurio, kadangi remiantis „Enefit“ atlikta pastarųjų 5 metų analize ir turimais duomenimis, gruodį elektros energijos kaina kyla vidutiniškai 12 proc., lyginant su rugsėjo / spalio mėnesiu.

Visos su „Enefit“ sudaromos sutartys yra neterminuotos. Tai reiškia, jog mums neturite ilgalaikių įsipareigojimų ir norėdami galite pakeisti pasirinktą produktą. Taip pat – rinktis kitą elektros tiekėją, apie tai pranešę prieš 30 dienų.

Jau šiandien galite pasirinkti nepriklausomą elektros energijos tiekėją visiems valdomiems objektams. Kviečiame naudotis mūsų paslaugomis, gauti vieną bendrą sąskaitą ir turėti vieną elektros energijos tiekėją.

Perkelti visus turimus objektus į „Enefit“ gali kiekvienas fizinis asmuo, elektros energiją vartojantis tiek bute, tiek nuosavame name, nekilnojamojo turto objektus valdantis nuosavybės teise arba turintis įgaliojimus veikti savininko vardu. Nors pirmasis liberalizavimo etapas skirtas objektams, kuriuose suvartojama daugiau nei 5000 kwh per metus, perkeliant juos į „Enefit“ atsižvelgti į šį kiekį nėra būtina.

Tiekėjo keitimas

Ne – elektros tiekėjo pakeitimas neturi jokios įtakos tiekimo užtikrinimui. Be to, Jūsų elektros energijos persiuntimą ir toliau garantuos „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO).

Žinoma. Mes padėsime Jums susitvarkyti visus reikiamos dokumentus, todėl kreiptis į „Energijos skirstymo operatorių“ (ESO) neprireiks. Pasirašykite sutartį su „Enefit“ ir mes informuosime ESO apie Jūsų poreikius bei paprašysime atlikti prisijungimo prie elektros energijos tinklo darbus.

Taip, nutraukti sutartį su dabartiniu elektros energijos tiekėju galite ir turite teisę sudaryti naują. Sutarties nutraukimas įvyksta savaime: į dabartinio tiekėjo klientų aptarnavimo skyrių Jums vykti ar skambinti nereikia. Viskuo pasirūpinsime mes.

Svarbiausia, elektros tiekėjo pakeitimas Jums nesukels jokių rūpesčių dėl elektros tiekimo. Pasikeis tik jos deklaravimo tvarka. Pasirinkę nepriklausomą elektros tiekėją, elektros energijos suvartojimą galėsite lengvai deklaruoti „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) savitarnos svetainėje.

Už elektros persiuntimo paslaugas atsakingas išlieka „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO).

Elektros skirstytoju išlieka „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). Jei sutriko elektros tiekimas ar įvyko gedimas, skambinkite bendrovės trumpuoju numeriu 1852.

Su mumis pasirašydami sutartį vis dar galite naudotis turėtais „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) elektros energijos persiuntimo paslaugų planais už tą pačią kainą. Norėdami planus pakeisti, tai galite lengvai padaryti ESO savitarnos svetainėje arba susisiekę su mūsų klientų aptarnavimo specialistais el. paštu info@enefit.lt arba tel. +37052619141. Šis keitimas „Enefit“ klientams yra nemokamas.

Keičiant elektros energijos tiekėją, pakeisti skaitiklių nereikės. Galėsite naudoti senuosius, kuriuos įdiegė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), kurie ir toliau užtikrins turimų skaitiklių techninę priežiūrą.

Norėdami sudaryti sutartį su „Enefit“, tai ypač lengvai galite padaryti nuotoliu būdu. Pasirinkite pageidaujamą produktą ir paspauskite „Sudaryti sutartį“. Pasinaudoti šia paslauga galite turėdami mobilųjį parašą arba SMART ID identifikavimo priemonę.

Kitu atveju, sutartis sudaroma atsiuntus asmeninius duomenis elektroniniu paštu: elektra@enefit.lt. Pasirinkę šį būdą, atsiųskite mums savo vardą, pavardę, asmens kodą, objekto, kuriam norite „Enefit“ paslaugų, adresą, el. paštą ir kontaktinį telefono numerį.

Viskas – sutartis sudaryta! Po jos pasirašymo, mes pasirūpinsime visais administraciniais klausimais: pakeisime Jūsų dabartinį elektros tiekėją ir informuosime jį bei „Energijos skirstymo operatorių“ (ESO), jog pasirinkote „Enefit“.

Primename, kad visos su „Enefit“ sudaromos sutartys yra neterminuotos. Tai reiškia, jog mums neturite ilgalaikių įsipareigojimų ir norėdami galite pakeisti pasirinktą produktą. Taip pat – rinktis kitą elektros tiekėją, apie tai pranešę prieš 30 dienų.

Europos Komisijos parengtas energijos vartotojams skirtas klausimų ir atsakymų sąrašas: https://www.regula.lt/Puslapiai/bendra/vartotojams/energijos-vartotoju-bendrosios-informacijos-klausimu-%E2%80%93-atsakymu-sarasas.aspx

Elektros birža „Nord Pool“: https://www.nordpoolgroup.com/

Šiltnamio efektą sukeliančių dujų tendencijų ir apskaitos ataskaitos: http://klimatas.gamta.lt/cms/index?rubricId=5c8c1038-d997-47a7-bc77-58b993e282c1

Energijos skirtomųjų tinklų operatorius: http://www.eso.lt/lt/namams.html?sr=RVdTSUQ9NW5zc2duNTNhZ3Vrcm9jc2k1Mm9sMHQ5dDg=

Energetikos ministerijos patarimai energijos taupymui: http://enmin.lrv.lt/uploads/enmin/documents/files/Veikla/Veiklos%20sritys/energijos-naudojimo-efektyvumas/Energijos_taupymas.pdf

Informacija apie paramą energetinio efektyvumo sprendimams: https://www.apva.lt/parama-fiziniams-asmenims/

Užsisakykit ir gaukit specialius pasiūlymus bei naujienas