Enefit UAB klientų duomenų tvarkymo principai

2022-05-10

1. Bendra informacija

1.1 Duomenų valdytojas yra Enefit UAB (toliau – Bendrovė), juridinio asmens kodas 300649187, registruotos buveinės adresas Vito Gerulaičio g. 10-101, Vilnius, Lietuva.

1.2 Bendrovės klientų asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, panaikinančiu Direktyvą 95/46/EB, (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas arba BDAR), taip pat kitais, su asmens duomenų apsauga susijusiais, teisės aktais, įskaitant Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymą, bei atsižvelgiant į gerąją verslo praktiką.

1.3 Bendrovė taip pat laikosi Valstybinės asmens duomenų apsaugos inspekcijos ir Europos Sąjungos duomenų apsaugos ekspertų grupės WP29 gairių ir instrukcijų.

1.4 Šios asmens duomenų (toliau – Duomenys) tvarkymo sąlygos (principai) (toliau – Sąlygos) yra bendro pobūdžio sąlygos, o kitos su asmens duomenų apsauga susijusios nuostatos dėl privatumo gali būti įtrauktos į atitinkamas sutartis, dokumentus, anketas ir taip pat pateiktos Bendrovės svetainėje www.enefit.lt. Šios Sąlygos yra neatsiejama paslaugų teikimo bendrųjų sąlygų dalis. Bendrovė remiasi šiomis Sąlygomis sudarydama sutartį (toliau – Sutartis) su Klientu, siūlydama Klientui paslaugas, prekes ir (arba) suteikdama Klientui prieigą prie elektroninės paskyros (toliau – el. aplinka) ir suteikia Klientui galimybę su jomis susipažinti.

1.5 Jei Klientas mano, kad jo Duomenys nėra tvarkomi tinkamai, Klientas gali susisiekti su Bendrove asmens duomenų apsaugos specialistu el. paštu [email protected]. Ši galimybė neatima Kliento teisės prireikus kreiptis ir į atitinkamą asmens duomenų apsaugos priežiūros instituciją ar teismą.


2. Sąlygų tikslas

2.1 Bendrovės klientų Duomenų tvarkymo Sąlygos taikomos Bendrovei ir jos Klientams.

2.2 Sąlygose numatoma, kaip Bendrovė gali naudoti Kliento Duomenis bendraudama su Klientu, bei pateikiama esminė su Duomenų tvarkymu susijusi informacija.

2.3 Sąlygos netaikomos Kliento Duomenų tvarkymui, kai Klientas užsisako kitų įmonių paslaugas ar prekes, net jei jas Klientas gali įsigyti naudodamasis Enefit UAB el. aplinka ar paslaugomis (toliau – Paslaugos).


3. Sąvokos

3.1 Bendrovė Sąlygose vartoja sąvokas, kaip jos apibrėžtos BDAR, kurį galima rasti čia.

3.2 Klientas yra bet kuris fizinis asmuo, sudaręs Sutartį su Bendrove arba pateikęs savo duomenis ir išreiškęs norą tapti Klientu, arba gauti Bendrovės pasiūlymą sudaryti Sutartį, tačiau jos dar nesudaręs. Bendrovė Klientais laiko ir fizinius asmenis, kurie naudojasi Bendrovės Paslaugomis ar el. aplinka.

3.3 Sutartis yra Kliento ir Bendrovės sudaryta paslaugos teikimo Sutartis, kurią sudaro Sutarties Individualiosios sąlygos, Bendrosios sąlygos ir dokumentai ir (ar) priedai, į kuriuos pateikiamos nuorodos Individualiosiose sąlygose.

3.4 Duomenys (asmens duomenys) yra visi Bendrovės klientų duomenys, leidžiantys juos tiesiogiai ar netiesiogiai identifikuoti, atskirti, susieti ar rasti. Kliento Duomenų tvarkymas yra bet koks veiksmas, atliekamas su Kliento Duomenimis.

3.5 Anoniminiai duomenys yra tokia informacija, kuri negali būti susieta su konkrečiu Klientu, kadangi iš Kliento duomenų yra pašalinta Klientą identifikuojanti informacija.

3.6 Užtikrindami saugų duomenų tvarkymą, turime omenyje naujausių fizinių, organizacinių ir IT saugumo priemonių naudojimą. Šios priemonės apima darbuotojų, IT infrastruktūros, biurų pastatų ir techninės įrangos apsaugą. Šių priemonių taikymo tikslas yra, visų pirma, užkirsti kelią grėsmėms ir sušvelninti riziką, keliamą tiek individų, tiek technologijų. Siekiant užtikrinti, kad būtų laikomasi priemonių, yra patvirtintos privalomos Bendrovės ir Enefit grupės vidaus taisyklės. Bendrovės darbuotojams taikomi Duomenų konfidencialumo ir apsaugos įsipareigojimai, kurių jiems privalu laikytis. Bendrovės įgalioti duomenų tvarkytojai yra įpareigoti užtikrinti, kad jų darbuotojai taip pat laikytųsi su Duomenų naudojimu susijusių reikalavimų.


4. Bendrovės Duomenų apsaugos Sąlygos

4.1 Bendrovė naudoja Duomenis Sąlygose nurodytu būdu ir siekiant įgyvendinti tik tuos tikslus, dėl kurių Bendrovė tuos Duomenis surinko, ir tik tokia apimtimi, kiek tai būtina tokiems tikslams įgyvendinti. Bendrovė gali apjungti Duomenis, surinktus teikiant skirtingas Paslaugas, jei tie Duomenys buvo renkami tuo pačiu tikslu.

4.2 Bendrovė laiko, kad Kliento privatumas ir Duomenų apsauga yra labai svarbūs, todėl tvarkydama Duomenis naudoja tik saugius sprendimus.


5. Kliento vaidmuo užtikrinant Duomenų saugumą

5.1 Klientas privalo saugiai ir rūpestingai naudotis Paslaugomis ir el. aplinka bei užtikrinti, kad prietaisai (pvz., kompiuteris, išmanusis telefonas, programa ir kt.), kuriuos Klientas naudoja naudodamasis Bendrovės paslaugoms ar el. aplinka, būtų saugūs. Klientas privalo saugoti nuo kitų asmenų Kliento, jo prietaisų, Paslaugų ar el. aplinkos slaptažodžius, vartotojo ID ir slaptažodžius bei kitą jam identifikuoti naudojamą informaciją arba informacijos laikmenas (pvz., asmens tapatybės kortelę ar mobilųjį ID).

5.2 Klientas turi žinoti ir atsižvelgti į tai, kad Bendrovė negali užtikrinti Duomenų saugumo ir nėra atsakinga, jei Duomenys nėra apsaugoti dėl to, kad Klientas pažeidė 5.1 punkte nurodytą įsipareigojimą (įskaitant ir atvejus, kai Klientas nepakeitė pirminio PIN kodo ar kitų pradinių nustatymų, arba jei Kliento asmens tapatybės kortelė, mobilusis ID ar jo PIN kodas pateko pašalinių asmenų žinion). Tokiu atveju Klientas pats yra atsakingas už visas pasekmes, kurios gali kilti dėl tokio Duomenų praradimo.

5.3 Jei Klientas leidžia vartotojui (pvz., Kliento šeimos nariams, darbuotojams ir pan.) naudoti Paslaugas ar el. aplinką pagal Kliento ir Bendrovės sudarytą Sutartį, Klientas yra atsakingas už tai, kad vartotojas susipažintų su Sąlygomis ir su jomis sutiktų.


6. Duomenų rinkimas ir atskleidimas

6.1 Bendrovė Klientams siūlo įvairias Paslaugas ir prieigas prie el. aplinkos. Bendrovės renkamų Klientų Duomenų sudėtis priklauso nuo to, kuriomis konkrečiomis Paslaugomis ar el. aplinka Klientas naudojasi, kokius Duomenis būtina tvarkyti, siekiant suteikti minėtas paslaugas, kiek Duomenų Klientas pateikia Bendrovei tam tikslui (pvz., užsisakydamas Paslaugą, registruodamasis kaip vartotojas ir pan.) ir kokius sutikimus tvarkyti Duomenis Klientas duoda Bendrovei.

6.2 Atsižvelgiant į duomenų tvarkymo pobūdį ir tikslus, surinkti duomenys skirstomi į tris pagrindines kategorijas:

6.2.1 Pagrindiniai duomenys, pavyzdžiui: vardas ir pavardė, vartotojo vardas, asmens kodas, gimimo data, ir kita susijusi informacija, amžius, adresas, kita informacija apie objektą, kuriam sudaroma elektros tiekimo sutartis: objekto numeris, ESO vartotojo kodas, objekte esančio skaitiklio numeris, el. pašto adresas, užsakytos paslaugos arba įsigytų produktų informacija (pvz., paslaugų sudėtis, papildomos paslaugos, parametrai, paslaugos teikimo adresas, naudojami prietaisai ir kt.) ir susijęs statinis IP adresas, domeno pavadinimas arba prietaiso serijos numeris, atsiskaitymo informacija (pvz., sąskaitos pateikimo adresas, nuorodos numeris, atsiskaitymo adresas ir kt.). Šiai kategorijai taip pat priklauso duomenys, surinkti el. aplinkoje Klientui naudojantis paslaugomis.

6.2.2 Specifiniai asmens duomenys, kuriems priklauso tokie duomenys, kaip rasinė ar etninė kilmė, politinės pažiūros, religiniai ar filosofiniai įsitikinimai ar narystė profesinėse sąjungose, genetiniai duomenys, biometriniai duomenys, naudojami unikaliam fizinio asmens atpažinimui, sveikatos duomenys arba duomenys apie asmens lytinį gyvenimą ir lytinę orientaciją. Bendrovė neturi tikslo rinkti specifinių Jūsų asmens duomenų, tačiau mes juos galime gauti atsitiktinai, pavyzdžiui, bendraudami su klientais ir gavę laišką ar telefono skambutį, kuriuose Jūs mums atskleidžiate šią informaciją. Laikantis saugaus duomenų tvarkymo Sąlygų, tokių duomenų tvarkymas yra bet kokiu atveju ribojamas (specifiniai duomenys, jei tai įmanoma, yra nedelsiant ištrinami).

6.2.3 Specifiniai asmens duomenys, kuriems priklauso tokie duomenys, kaip rasinė ar etninė kilmė, politinės pažiūros, religiniai ar filosofiniai įsitikinimai ar narystė profesinėse sąjungose, genetiniai duomenys, biometriniai duomenys, naudojami unikaliam fizinio asmens atpažinimui, sveikatos duomenys arba duomenys apie asmens lytinį gyvenimą ir lytinę orientaciją. Bendrovė neturi tikslo rinkti specifinių Jūsų asmens duomenų, tačiau mes juos galime gauti atsitiktinai, pavyzdžiui, bendraudami su klientais ir gavę laišką ar telefono skambutį, kuriuose Jūs mums atskleidžiate šią informaciją. Laikantis saugaus duomenų tvarkymo Sąlygų, tokių duomenų tvarkymas yra bet kokiu atveju ribojamas (specifiniai duomenys, jei tai įmanoma, yra nedelsiant ištrinami).

6.3 Bendrovė renka Duomenis šiais būdais:

6.3.1 Bendrovė gauna Duomenis iš Kliento, pavyzdžiui, jam užsisakant paslaugą, registruojantis kaip Klientui, pateikiant užklausą Bendrovei;

6.3.2 Duomenis Klientas pateikia naudodamasis Paslaugomis (pvz., el. aplinka) ir jie yra būtini užtikrinant Sutarties vykdymą, toks Duomenų tvarkymas yra nustatytas teisės aktuose arba grindžiamas Kliento sutikimu;

6.3.3 Bendrovė su Klientu susijusius Duomenis gauna iš kitų šaltinių (pvz., iš kitų paslaugų teikėjų ar viešųjų registrų ir kt.), jei tai būtina siekiant užtikrinti Sutarties vykdymą ar toks Duomenų tvarkymas yra nustatytas teisės aktuose, ar grindžiamas Kliento sutikimu.

6.4 Bendrovė gali atskleisti Duomenis tik esant teisėtam pagrindui (pvz., kai to reikalauja teisės aktai ar su Jumis sudaryta sutartis, ar turime Jūsų atskirą sutikimą) bei laikantis taikytinų teisės aktų reikalavimų.

6.5 Bendrovė gali atskleisti Kliento duomenis:

6.5.1 paslaugų teikėjams, veikiantiems kaip Bendrovės Asmens duomenų tvarkytojai, ir teikiantiems Bendrovei paslaugas;

6.5.2 teisės aktuose numatytais atvejais teisėsaugos ir priežiūros, taip pat kitoms valstybės ir savivaldybės institucijoms, vykdant teisės aktų reikalavimus, įskaitant Valstybinę mokesčių inspekciją;

6.5.3 asmenims, teikiantiems paslaugas, susijusias su Jumis ar su Jūsų atstovaujamuoju asmeniu sudarytos sutarties vykdymu;

6.5.4 antstoliams, teismams, kitoms ginčus nagrinėjančioms institucijoms;

6.5.5 kitiems verslo subjektams, Bendrovės susijungimo su kitu juridiniu asmeniu ar įsigijimo atveju, įskaitant teisinį patikrinimą atliekantiems asmenims;

6.5.6 Bendrovės audito ir susijusias paslaugas teikiančioms bendrovėms, teisinių ir finansinių konsultacijų paslaugų teikėjams.


7. Duomenų naudojimas siekiant užtikrinti Sutarties vykdymą

7.1 Bendrovė gali naudoti Duomenis vykdydama Sutartį be atskiro Kliento sutikimo šiais atvejais:

7.1.1 Klientui ir jo atstovui identifikuoti;

7.1.2 atlikti veiksmus, reikalingus Paslaugoms Klientui teikti ar prekėms parduoti (įskaitant Paslaugų ir (arba) prekių pardavimą ir pristatymą bei informacijos apie Paslaugas ir prekes suteikimą Klientui);

7.1.3 Klientui aptarnauti ir triktims šalinti;

7.1.4 Klientui suteikti ir tobulinti el. aplinką, jos paslaugas ir funkcijas bei užtikrinti aukšto lygio ir suasmenintą vartotojo patirtį (pvz., pasirinktos kalbos įrašymas ir pan.), taip pat suteikti Klientui informaciją, susijusią su el. aplinkos naudojimo galimybėmis ir saugumu;

7.1.5 apskaičiuoti su Sutartimi susijusius paslaugų mokesčius, paruošti ir išsiųsti Klientui pranešimus ir sąskaitas faktūras;

7.1.6 Klientui paštu išsiųsti pranešimus, susijusius su Sutartimi ir (arba) Paslauga;

7.1.7 verslo ir paslaugų veiklai dokumentuoti bei keistis verslo informacija (įskaitant informacijos pateikimą Bendrovės auditą atliekantiems auditoriams);

7.1.8 siekiant geriau aptarnauti klientus bei įvertinti el. aplinkos ir paslaugų kokybę, naudojimo aktyvumą ar Klientų pasitenkinimą, plėtoti Paslaugas ir verslą;

7.1.9 siekiant atlikti Kliento vardu Bendrovės įsigytos ar kitos Kliento užsakytos įrangos techninę priežiūrą ar remontą bei vykdyti kitą, su įranga po jos perdavimo susijusią, veiklą;

7.1.10 įrašyti ir išsaugoti Bendrovės ir Kliento telefoninius pokalbius, siekiant naudoti šiuos įrašus Šalių pareiškimų ar sandorių įrodymui bei siekiant kuo geriau aptarnauti Klientą;

7.1.11 įvertinti ir užkirsti kelią galimai verslo rizikai ar nuostoliams, susijusiems su Paslaugų teikimu;

7.1.12 užtikrinti sutarties vykdymą (pvz., suteikti garantijas, sudaryti laidavimo sutartis);

7.1.13 pažeistoms ar ginčijamoms Bendrovės teisėms apsaugoti ir skoloms išieškoti (įskaitant Duomenų, susijusių su Sutarties pažeidimu ir (arba) įsiskolinimais, perdavimą asmenims, teikiantiems skolų išieškojimo paslaugas, advokatams ir kitiems asmenims, Bendrovės įgaliotiems tvarkyti atitinkamus duomenis pagal Sutartį);

7.1.14 Kliento kreditingumui ir patikimumui (mokėjimo elgsenai) įvertinti (įskaitant sprendimo dėl galimybės kredituoti paslaugas priėmimą);

7.1.15 pažeidus sutartį, informaciją apie Kliento mokėjimų neįvykdymą (duomenys, susiję su pradelsta skola, įskaitant skolininko vardą, pavardę, asmens kodą, informaciją apie skolos dydį, skolos atsiradimo laiką ir su skola susijusio sandorio tipą) perduoti kreditų biurui;

7.1.16 siekiant užtikrinti klientams elektros energijos (įskaitant atskirų elektros įrenginių) suvartojimo stebėjimą mobiliosios ar žiniatinklio programos ELIQ pagalba.

7.2 Duomenų naudojimo siekiant užtikrinti Sutarties vykdymą, apžvalga, pateikta 7.1 punkte, nėra baigtinė. Tai reiškia, kad prireikus Bendrovė gali naudoti Asmens duomenis Sutarties vykdymo tikslu, kuris nėra konkretizuotas 7.1 punkte.

7.3 Naudodamasis Paslauga ar el. aplinka, Klientas negali uždrausti naudoti Duomenų 7.1 punkte nurodytais tikslais, kadangi tai sąlygotų paslaugų teikimo Klientui negalimumą bei neleistų Klientui naudotis el. aplinka.

7.4 Bendrovė 7.1 punkte nurodytiems tikslams gali naudoti šiuos duomenis:

7.4.1 Kliento pagrindiniai duomenys;

7.4.2 Santykių su klientais duomenys: informacija apie naudojimąsi Bendrovės Paslaugomis, išsami informacija apie Kliento sudarytas Sutartis, pateiktus užsakymus ir kontaktinė informacija, sąskaitos faktūros ir su jomis susijusi informacija (pvz., mokėjimo duomenys ir pan.), Kliento el. aplinkoje įvesta informacija (įskaitant duomenis, įvestus registruojant paskyrą, duomenys apie el. aplinkos, jos paslaugų ir funkcijų naudojimą, taip pat duomenys, surinkti naudojant slapukus (žr. 14 punktą) ir duomenys, susiję su Kliento mokėjimo drausme / įsiskolinimais, bei duomenys, reikalingi elektros energijos suvartojimo analizei atlikti ir mobiliosios ir web programos ELIQ funkcionalumui užtikrinti.

7.4.3 7.4 skirsnyje pateiktas Duomenų sąrašas nėra baigtinis. Tai reiškia, kad, jei tai būtina ir tik tokia apimtimi, kiek tai reikalinga, Bendrovė Sutarties vykdymo tikslais taip pat gali tvarkyti duomenis, kurie nėra nurodyti 7.4 punkte.


8. Duomenų naudojimas gavus sutikimą

8.1 Tam tikrais atvejais Bendrovė prašo ir atskiro Kliento sutikimo (toliau – Sutikimas) tvarkyti Duomenis. Prašydama sutikimo, Bendrovė paaiškina prašymo duoti sutikimą tikslą ir pateikia informaciją apie planuojamą Duomenų tvarkymą.

8.2 Sutikimui taikomos Sąlygose išdėstytos Duomenų tvarkymo sąlygos. Bendrovė, priimdama Kliento Sutikimą, remiasi Sąlygomis, ir suteikia galimybę Klientui su jomis susipažinti. Klientas turi teisę neduoti Sutikimo ar atšaukti Sutikimą vėliau, pranešdamas apie tai Bendrovei per el. aplinką, raštu ar kita forma, kurią galima atkurti rašytine forma. Sutikimas galioja iki jo atšaukimo.

8.3 Remiantis Sutikimu, Duomenys tvarkomi, siekiant:

8.3.1 parengti ir nusiųsti Klientui asmeninius pasiūlymus elektroniniu būdu (pvz., el. paštu, SMS ar per socialinius tinklus). Rengiant asmeninius pasiūlymus gali būti naudojama Kliento Paslaugų, el. aplinkos naudojimosi prioritetų rinkodaros analizė, siekiant išsiaiškinti Kliento poreikius ir remiantis surinkta informacija parengti jam asmeninius pasiūlymus;

8.3.2 perduoti duomenis įmonėms, priklausančioms tai pačiai grupei kaip Bendrovė, arba Bendrovės bendradarbiavimo partneriams, siekiant kartu ar abipusiai teikti paslaugas Klientui, taip pat, siekiant perduoti Duomenis kitiems Bendrovės partneriams, kurie Klientui gali siūlyti savo paslaugas ir (ar) prekes savarankiškai;

8.3.3 išsiaiškinti Kliento lūkesčius, pageidavimus ir poreikius bei kurti naujas ir geresnes paslaugas bei el. aplinkos naudojimo galimybes;

8.3.4 el. aplinkoje pateikti Kliento asmeniniams poreikiams pritaikytą turinį, pasiūlymus ir reklamą.

8.4 Jei konkrečiame sutikime nenurodyta kitaip, Bendrovė, remdamasi Sutikimu, gali naudoti šiuos duomenis:

8.4.1 Kliento ir jo įgalioto asmens ar kontaktinio asmens vardą, pavardę, gimimo datą, asmens kodą, bendravimo kalbą, pageidaujamą kontaktinę informaciją (pvz., telefono numerį, el. pašto adresą, įprastą pašto adresą), informaciją apie Kliento priklausymą tam tikrai grupei;

8.4.2 informaciją apie naudojimąsi Paslaugomis ir prekių pirkimą (pvz., prekių tipą, kainų lygį, pristatymo informaciją ir kt.);

8.4.3 Duomenis, susijusius su Kliento mokumu, mokėjimo drausme / įsiskolinimais;

8.4.4 informaciją apie Kliento naudojamas Bendrovės paslaugas (įskaitant paslaugų apimtį pagal rūšis, kiekį, būdą, laiką ir kt.) (pvz., informacija apie sunaudotą elektrą ar dujas) ir informaciją apie papildomas Kliento užsakytas Paslaugas, taip pat skaitiklių duomenis;

8.4.5 Duomenis, kuriuos Klientas perduoda Bendrovės el. aplinkoje (įskaitant duomenis, įvestus registruojant paskyrą);

8.4.6 Duomenis apie Kliento naudojimąsi el. aplinka arba jos pagalba teikiamas paslaugas ir funkcijas, ir slapukų pagalba surinktą informaciją;

8.4.7 teisėtai iš kitų asmenų gautus Duomenis.


9. Duomenų tvarkymas atsižvelgiant į teisėtus interesus

9.1 Tam tikrais atvejais Bendrovė tvarko duomenis atsižvelgdama ir į savo teisėtus interesus. Bendrovė teisėtas interesas yra komercinis interesas, kuriuo remiantis Duomenų tvarkymas yra pagrįstas ir

reikalingas bei kuris nusveria galimą Kliento duomenų apsaugos teisių pažeidimą dėl tokio duomenų tvarkymo. Gindama savo teisėtą interesą, Bendrovė tvarko klientų duomenis šiais tikslais:

9.1.1 periodinių naujienų ir informacinių laiškų siuntimas el. paštu, įskaitant su tikslu pristatyti klientams papildomas paslaugas ir pasiūlymus. Klientas gali bet kada atsisakyti naujienų ir informacinių laiškų, nenurodydamas priežasties.

9.1.2 vartotojų patirties gerinimas prašant klientų atsiliepimų apie paslaugas ir procesus bei naudojant juos statistikai ir tyrimams. Atsiliepimus Klientas pateikia laisva valia.

9.1.3 Bendrovė techninių sistemų, savitarnos aplinkos ir IT sistemų tobulinimas ir plėtojimas, įskaitant saugumo incidentų prevenciją ir sprendimus.

9.1.4 gedimų, pardavimo, vartojimo ir kitos statistikos, reikalingos aktyviam klientų aptarnavimui, analizė;

9.1.5 bendras klientų grupių profiliavimas;

9.1.6 pretenzijų sprendimas ir sukčiavimo prevencija.


10. Ypatingi Duomenų tvarkymo atvejai, kylantys iš teisės aktų

10.1 Remdamasi teisės aktais, Bendrovė tvarko klientų duomenis šiais tikslais, pavyzdžiui:

10.1.1 elektros energijos pardavėjų duomenų perdavimas (ir gavimas) skirstymo operatoriui ir atitinkamų duomenų, susijusių su Kliento sutarties sudarymu ar nutraukimu, gavimas.

10.1.2 prievolių, kylančių iš apskaitos ar mokesčių įstatymų, vykdymas.


11. Duomenų saugojimo laikotarpis

11.1 Bendrovė saugo Duomenis tiek laiko, kiek būtina norint pasiekti Sąlygose nurodytą Duomenų naudojimo tikslą arba iki teisės aktuose nustatyto termino.

11.2 Saugodama duomenis, Bendrovė laikosi šių pagrindinių terminų:

11.2.1 po 1 metų ištrinsime Duomenis asmenų, kurie prašė, pavyzdžiui, kainų pasiūlymų ar informacijos apie technines galimybes, bet netapo Bendrovės klientais, taip pat klientų tarnybos telefoninių pokalbių įrašus ar bet kokius kitus su klientų aptarnavimu susijusius pokalbius.

11.2.2 tiesioginės rinkodaros tikslais Kliento duomenys saugomi ne ilgiau kaip 2 metus po Kliento sutikimo gauti tiesioginės rinkodaros pranešimus;

11.2.3 praėjus 10 metų po sutarties nutraukimo, ištrinsime pagrindinius Sutarties duomenis ir vykdant Sutartį surinktus duomenis, jei Sutarčiai pasibaigus nėra vykdomos su Sutarties vykdymu susijusios išieškojimo procedūros.

11.3 Kai kuriais atvejais Bendrovė gali pakeisti 11.2 punkte nurodytus terminus, jei toks poreikis kyla, pavyzdžiui, teisės aktų pagrindu ar dėl Bendrovės teisėto intereso.


12. Automatinis sprendimų priėmimas ir profiliavimas

12.1 Tvarkydama asmens duomenis, Bendrovė gali priimti ir automatinius sprendimus, pavyzdžiui:

12.1.1 prekių pardavimo ir paslaugų teikimo kredito sąlygomis patikrinimui, kurio metu mes apdorojame atitinkamą informaciją apie Jūsų mokėjimo elgseną ir praeitį iš Bendrovės informacinių sistemų bei viešų duomenų bazių (oficialių pranešimų, antstolių atskleistos informacijos ir kitų oficialių registrų bei leidinių, pvz., komercinio registro, gyventojų registro).

12.1.2 teikdama automatinius pranešimus skolų išieškojimo procese ir apribodama paslaugų teikimą pagal sutarčių ir įstatymų nuostatas.

12.2 rinkodaros profiliavimo tikslas yra sukurti skirtingas klientų grupes, tipus ar profilius, kurie leistų kiekvienam Klientui siūlyti būtent jam tinkamas paslaugas ir pasiūlymus. Profiliuodami galime analizuoti, pavyzdžiui, klientų demografinius rodiklius (amžius, lytis), paslaugų naudojimo duomenis, vietos ir elgesio modelius, naudodami įvairius konkrečiam atvejui tinkamus tarptautiniu mastu pripažintus statistinės analizės metodus.

12.2.3 Klientas turi teisę bet kuriuo metu reikalauti papildomų paaiškinimų ir prieštarauti dėl automatinių sprendimų priėmimo, pranešdamas apie tai Bendrovei. Bet kokiu atveju, automatinis sprendimų priėmimas ir profiliavimas nesukels Jums jokių teisinių pasekmių.


13. Duomenų naudojimas per įgaliotuosius tvarkytojus

13.1 Remdamasi teisės aktais, Bendrovė gali suteikti teisę naudoti Duomenis įgaliotiesiems duomenų tvarkytojams. Įgaliotieji duomenų tvarkytojai yra Bendrovės partneriai, kurie, teikia sąskaitų išrašymo, atsakinėjimo į klientų klausimus, rinkodaros, paslaugų perpardavimo paslaugas ar kitas paslaugas. Įgaliotasis duomenų tvarkytojas turi teisę naudoti Duomenis tik konkrečioms Bendrovės nurodytoms operacijoms atlikti ir remiantis su Bendrove sudaryta sutartimi, kurioje įtraukta konfidencialumo pareiga.


14. Tiesioginė rinkodara

14.1 Kliento Duomenys gali būti tvarkomi tiesioginės rinkodaros tikslais tuo atveju, kai tokiam tvarkymui egzistuoja teisėtas interesas (Bendrovei Klientui siunčiant pasiūlymus dėl panašių savo paslaugų ir (ar) prekių) arba, kai Klientas tokiam Duomenų tvarkymui duoda aiškų savo sutikimą.

14.2 Sutikimas, kad Duomenys būtų tvarkomi tiesioginės rinkodaros tikslais, gali būti duodamas įvairiais būdais: nusprendus prenumeruoti Bendrovės naujienlaiškius; raštiškai išreiškus pageidavimą; sutartyje, internetiniame puslapyje ar kitoje laikmenoje išreiškiant sutikimą (parašu, varnele ar kitokiu būdu) gauti komercinius ir kitokio pobūdžio Bendrovės ar jos partnerių teikiamų paslaugų ir (ar) prekių bei kitų su Bendrove ar jos partneriais susijusių veikų pasiūlymus.

14.3 Remiantis Sutikimu ir teisės aktais, Bendrovė taip pat gali perduoti Klientui skirtus pasiūlymus Bendrovės žinomam vartotojui, kuriam Klientas leido naudotis Bendrovės paslaugomis pagal Kliento ir Bendrovės sudarytą sutartį, ir Bendrovės verslo Kliento atstovui ar kontaktiniam asmeniui be išankstinio atskiro jų sutikimo. Šie asmenys gali uždrausti siųsti jiems pasiūlymus elektroninėmis priemonėmis (pvz., el. paštu ar mobiliojo ryšio priemonėmis) e. aplinkoje arba vykdydami el. laiške ar mobiliojo ryšio priemonėmis pateiktus nurodymus ar kitu Bendrovės nurodytu elektroniniu būdu. Tik Klientas turi teisę atsiimti Sutikimą.

14.4 Bet kokiu atveju, Klientui išreiškus savo prieštaravimą Bendrovės nurodytu būdu dėl Duomenų tvarkymo tiesioginės rinkodaros tikslais, Bendrovė nedelsiant nutraukia Kliento Duomenų tvarkymą tiesioginės rinkodaros tikslais.


15. Kliento teisės, susijusios su Duomenų naudojimu

15.1 Teisė susipažinti su savo Duomenimis. Klientas gali susipažinti su Bendrovės tvarkomais jo/jos duomenimis.

15.2 Teisė ištaisyti asmens Duomenis. Klientas turi teisę ištaisyti savo Duomenis, jei jie yra neteisingi ar neišsamūs. Jei pasikeitė Kliento pagrindinė ir kontaktinė informacija arba Klientas sužino, kad jo Duomenys yra neteisingi, jis visada turi teisę, o kai kuriais atvejais ir pareigą pagal Sutartį, ištaisyti ją savitarnos svetainėje arba susisiekti su klientų tarnyba ir paprašyti, kad duomenys būtų ištaisyti.

15.3 Teisė reikalauti ištrinti duomenis. Tam tikrais atvejais Klientas turi teisę reikalauti ištrinti jo asmens Duomenis. Ši teisė netaikoma tais atvejais, kai Bendrovė tvarko Kliento asmens Duomenis, kad vykdytų įsipareigojimus, kylančius pagal taikomus teisės aktus.

15.4 Teisė prieštarauti. Klientas turi teisę bet kuriuo metu prieštarauti dėl jo Duomenų tvarkymo, kuriuos Bendrovė tvarko remdamasi teisėto intereso pagrindu.

15.5 Teisė riboti duomenų tvarkymą. Klientas turi teisę reikalauti, kad būtų ribojamas jo/jos asmens duomenų tvarkymas, jei, jo manymu, duomenys yra netikslūs arba jei klientas nesutiko su asmens duomenų tvarkymu.

15.6 Teisė į duomenų perkeliamumą. Bendrovės Klientai turi teisę perkelti savo vartojimo duomenis (perkeliamumas).


16. Galimybės susisiekti su Bendrove

16.1 Su klausimais dėl Sąlygų ar Kliento Duomenų tvarkymo Klientas gali kreiptis į Bendrovę telefono numeriu +370 52619141 ir el. pašto adresu [email protected].


17. Slapukų naudojimas Bendrovės el. aplinkoje

17.1 Kaip ir daugelyje kitų tinklalapių, Bendrovės el. aplinkoje naudojama slapukų technologija. Slapukai (angl. cookies) yra maži tekstiniai failai, kurie per el. aplinkos serverį atsisiunčiami į vartotojo kompiuterį. Dėl to naršyklė gali perduoti slapukų informaciją atgal į el. aplinką kiekvieną kartą, kai ja naudojamasi, siekiant tą patį vartotoją atpažinti neidentifikuojant jo tapatybės (anonimiškai) ir suteikti vartotojui asmeninę, patogesnę patirtį naudojantis el. aplinka (pvz., išsaugant vartotojo nuostatas ir prioritetus ir pan.)., analizuojant ir tobulinant el. aplinkoje siūlomas paslaugas bei nukreipiant pasiūlymus bei reklamą.

17.2 Ši Sąlygų redakcija galioja Bendrovei ir visiems klientams nuo 2022-05-10. Bendrovė prireikus turi teisę Sąlygas vienašališkai keisti ir atnaujinti. Mes nuolat atnaujiname Sąlygas ir jas pateikiame Bendrovės tinklalapyje www.enefit.lt. Apie svarbius Sąlygų pakeitimus pranešame savo svetainėje, el. paštu ir kitomis įprastomis priemonėmis.