icon_search icon_caret_down icon_home icon_calendar icon_caret_updown icon_tick icon_x icon_profile icon_location icon_confirm icon_client_new icon_client_login icon_contract icon_moving icon_menu icon_facebook icon_twitter icon_linkedin icon_youtube icon_loader icon_exit icon_contract_2 icon_invoice icon_consumption icon_bell icon_personal icon_bell_lg icon_contract_lg icon_invoice_lg icon_consumption_lg icon_profile_lg package_fix package_spot icon_plus icon_arrow_leftmeters-lg

Sudarytos sąlygos pereiti prie grynojo atsiskaitymo modelio: ką svarbu žinoti?

Sudarytos sąlygos pereiti prie grynojo atsiskaitymo modelio: ką svarbu žinoti?

Nuo vasario 1 dienos gyventojai, patys gaminantys savo elektros energiją, gali pereiti prie grynojo atsiskaitymo modelio (angl. „net-billing“). Ką svarbu žinoti vartotojams, norintiems jau dabar pradėti atsiskaitymą pagal šį modelį ir kur tokie vartotojai turėtų kreiptis?

Energetikos bendrovė „Enefit“ pataria pirmiausiai kreiptis į savo elektros energijos tiekėją ir gauti nemokamą konsultaciją. Tiekėjas, gavęs prašymą iš klientų, jį išanalizuos ir parengs naują sutartį bei informuos Energijos skirstymo operatorių (ESO). Papildomų žingsnių vartotojams atlikti nereikės.

„Tikriausiai esame vieni pirmųjų sėkmingai pasiruošę naujam elektros rinkos etapui. Visada palaikėme grynojo atsiskaitymo plėtrą, nes tai yra vienintelis modelis, kuris skatina visapusišką savo elektrą gaminančio kliento įtraukimą ne tik į elektros energijos suvartojimą, bet ir gamybą, valdymą bei tinklo balansavimą. Šiuo metu atliekame reikalingas testavimo procedūras, tačiau klientai jau dabar kreiptis ir tapti pirmaisiais, sudarančiais sutartis dėl elektros energijos pardavimo“, – teigia „Enefit“ privačių klientų segmento vadovas Julius Areška.

Pasikeisti atsiskaitymo modelį gaminantys vartotojai gali be jokių papildomų mokesčių vieną kartą per apskaitos laikotarpį, kuris trunka 2 metus. Jei pereidamas prie grynojo atsiskaitymo klientas turi sukaupęs neišnaudotą elektros energijos kiekį – elektros energijos tiekėjas užtikrina jo kompensavimą.

„Mūsų skaičiavimai rodo, kad naudodamiesi šiuo atsiskaitymo modeliu klientai, priklausomai nuo jų turimo elektros tiekimo plano, per metus gali sugeneruoti po kelis šimtus papildomų eurų pelno. Savo ruožtu, visada siekiame kuo labiau palengvinti ir supaprasti klientų atsiskaitymo tvarką – artimiausiu metu pasiūlysime ir išmanų sprendimą, leidžiantį automatizuoti ir supaprastinti energijos kaupimą bei pardavimą tada, kai kainos biržoje yra palankiausios. Gerai žinome, kaip šį modelį įdarbinti vartotojų naudai, nes Latvijoje bei Estijoje – kur taip pat vykdome veiklą – toks atsiskaitymo modelis egzistuoja jau kurį laiką“, – sako „Enefit“ privačių klientų segmento vadovas ir priduria neabejojantis, jog su laiku klientų, pasirinkusių šį atsiskaitymo modelį, tik daugės.

Pagal šiuo metu nustatytą atsiskaitymo tvarką, grynojo atsiskaitymo modelį pasirinkę vartotojai ESO mokės tik už elektros persiuntimo tarifą.

Skaičiuojama, kad su nauju atsiskaitymo modeliu naudą greičiausiai pajus tie vartotojai, kurie turi įsirengę elektros energijos kaupiklius (baterijas). Šis sprendimas leidžia ne tik kaupti ir saugoti pagamintą elektros energiją ir suvartoti ją tada, kai saulės elektrinė negeneruoja elektros, bet ir pirkti bei parduoti elektrą tada, kai biržos kainos yra palankiausios.

Daugiau informacijos čia.