icon_search icon_caret_down icon_home icon_calendar icon_caret_updown icon_tick icon_x icon_profile icon_location icon_confirm icon_client_new icon_client_login icon_contract icon_moving icon_menu icon_facebook icon_twitter icon_linkedin icon_youtube icon_loader icon_exit icon_contract_2 icon_invoice icon_consumption icon_bell icon_personal icon_bell_lg icon_contract_lg icon_invoice_lg icon_consumption_lg icon_profile_lg package_fix package_spot icon_plus icon_arrow_leftmeters-lg

Norėdami įsikrauti elektromobilį namuose lietuviai prioritetą skiria ne tik stotelės kainai

Pasaulinės tyrimų ir konsultacijų bendrovės „McKinsey“ duomenimis, europiečiai trečdalį (33 proc.) visų savo elektromobilio įkrovimų atlieka viešose stotelėse, o daugiau nei pusę (57 proc.) – namuose. Rinkdamiesi įkrovimo stotelę namams elektromobilių vairuotojai linkę įvertinti daugybę faktorių. Štai lietuviams, kaip rodo „Enefit“ užsakymu atlikta apklausa, svarbu ne tik įkrovimo stotelės kaina, bet ir jos sparta bei patogus naudojimas.

Laukia iššūkiai

Tarptautinės energetikos agentūros (IEA) duomenimis, 2023-aisiais pasaulyje buvo įregistruota apie 14 mln. naujų elektromobilių. Šis skaičius – 35 proc. (arba 3,5 mln. vnt.) didesnis nei 2022 m. ir net šešis kartus išaugo lyginant su 2018-aisiais.

Lietuvoje skaičiai kol kas kuklesni. „Regitros“ duomenimis, š. m. rugpjūčio 1 d. šalyje buvo įregistruota 23,8 tūkst. elektra varomų transporto priemonių. Susisiekimo ministerija prognozuoja, kad iki 2030-ųjų šis skaičius pasieks 240 tūkst.

Kaip teigia žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ privačių klientų segmento vadovas Julius Areška, kol kas ši prognozė atrodo ambicinga ir jos sėkmė itin priklausys nuo to, kaip pavyks prisitaikyti prie elektromobilių vairuotojų poreikių.

„IEA skaičiuoja, kad pirmąjį š. m. ketvirtį elektromobilių pardavimas išliko itin aukštas ir viršijo 2023 m. to paties laikotarpio prekybos mastą maždaug 25 proc., pasiekdamas daugiau nei 3 mln. vienetų. Akivaizdu, kad elektra varomos transporto priemonės sparčiai populiarėja, visas jas reikės įkrauti, todėl ne tik vyriausybių, bet ir verslo laukia didžiuliai iššūkiai, norint visokeriopai patenkinti augančią įkrovimo paslaugų paklausą“, – dėsto J. Areška.

Prioritetas – ne tik kaina

Ne paslaptis, kad elektromobilių populiarumas tiesiogiai koreliuoja tiek su jų kaina, tiek su galimybe juos patogiai įsikrauti viešose stotelėse ar savo namuose. Čia svarbu pažymėti, kad prieš įsirengdami asmeninę įkrovimo stotelę, elektromobilių vairuotojai taip pat įvertina daugybę skirtingų faktorių.

Kaip rodo „Enefit“ užsakymu š. m. birželio mėnesį Baltijos šalyse atlikta apklausa, gyventojai didžiausią prioritetą, renkantis įkrovimo stotelę namams, teikia jos kainai. Lietuvoje tai svarbiausias faktorius yra 56 proc. respondentų., Latvijoje – 44 proc., Estijoje – 43 proc.

Vis dėlto, tai nėra vienintelis kriterijus. Be kainos, lietuviams itin svarbi elektromobilio įkrovimo sparta – šį variantą pasirinko 42 proc. apklaustųjų. Trečioje vietoje pagal prioritetą – kad įkrovimo stotelė būtų geriausias „viskas viename“ sprendimas (24 proc.). Palyginimui, latviams po kainos antras svarbiausias kriterijus taip pat yra įkrovimo sparta (36 proc.), estams – aukšta įkrovimo stotelės įrengimo kokybė (36 proc.). Estijos gyventojams įkrovimo greitis rikiuojasi tik trečioje vietoje (34 proc.), tuo metu latviams – kad tai būtų geriausias „viskas viename“ sprendimas (32 proc.).

Pirmieji žingsniai jau padaryti

Anot „Enefit“ atstovo J. Areškos, vis daugiau vairuotojų domisi galimybe įsirengti nuosavą elektromobilių įkrovimo stotelę savo namuose. Beje, Lietuvoje įkrovimo stoteles jau galima ir nuomotis, tad iškart nereikia turėti visos jai reikalingos pinigų sumos.

„Kaip atskleidžia gyventojų apklausa, vartotojų prioritetais išlieka ne tik įkrovimo stotelės kaina, bet ir visokeriopas patogumas bei paslaugos kokybė. Tą suprasdami, dar prieš kurį laiką savo klientams pasiūlėme „EV 360°“ sprendimą, kuris apima įkrovimo stotelės nuomą, išmanųjį įkrovimą, kiekvieną mėnesį taikomas nuolaidas įsikrovimui viešose stotelėse bei neribotą įrenginio garantiją“, – vardija J. Areška.

Pašnekovo teigimu, itin svarbu ir tai, kad, žengiant transporto elektrifikacijos ir visai ES aktualiu žaliojo kurso keliu, pirmieji žingsniai Lietuvoje jau padaryti ir kalbant apie viešą infrastruktūrą. Dar prieš dvejus metus, 2022-ųjų gegužę, Susisiekimo ministerija pristatė ambicingą planą, kurio vizija – iki 2030 m. valstybinės reikšmės keliuose kas 60 km abiem kryptimis įrengti po elektromobilių įkrovimo stotelę. Prie šio tikslo įgyvendinimo prisideda ir „Enefit“.

„Savąjį įkrovimo stotelių tinklą šalies keliuose vystome nuo 2023 m. lapkričio, o šių metų gale iš viso planuojame turėti 350 stotelių. Iki 2026 m. pabaigos „Enefit Volt“ tinklo dydis išaugs iki 1 000 stotelių. Šiais metais be ne daugiausiai tinklo stotelių bus įrengta šalia prekybos tinklo „Norfa“ parduotuvių“, – apie darbus pasakoja J. Areška.

Baltijos šalių gyventojų apklausą „Enefit“ užsakymu atliko bendrovė „Kantar Emor“. Tyrimas vykdytas š. m. birželio 13–27 d., jo metu apklausti 18–74 m. gyventojai.