icon_search icon_caret_down icon_home icon_calendar icon_caret_updown icon_tick icon_x icon_profile icon_location icon_confirm icon_client_new icon_client_login icon_contract icon_moving icon_menu icon_facebook icon_twitter icon_linkedin icon_youtube icon_loader icon_exit icon_contract_2 icon_invoice icon_consumption icon_bell icon_personal icon_bell_lg icon_contract_lg icon_invoice_lg icon_consumption_lg icon_profile_lg package_fix package_spot icon_plus icon_arrow_leftmeters-lg

Naujas sprendimas reikšmingai palengvins elektromobilių įkrovos stotelių į(si)rengimą daugiabučiuose ir verslo centruose

Kad elektromobiliu būtų patogu naudotis, vien viešų įkrovos stotelių nepakanka, o nuosavos įsirengimas neretai kelia iššūkių. Jų netrūksta ir vystytojams, kuriems privalu statomuose daugiabučiuose ar verslo centruose dalį automobilių stovėjimo vietų elektrifikuoti. Tačiau rinkoje jau atsirado sprendimas, padėsiantis palengvinti ir vienų, ir kitų rūpesčius.

Vienos didžiausių Baltijos šalyse energetikos bendrovių „Enefit“ pristatomas Parengties (angl. Readiness) produktas – naujovė Lietuvos rinkoje. Jo tikslas yra palengvinti elektromobilių įkrovos stotelių įrengimą ir sudaryti palankias sąlygas stotelių plėtrai ateityje.

Pasak Donato Čiutros, „Enefit“ svarbių klientų vadybininko, Parengtis išsprendžia tiek nekilnojamo turto vystytojams, tiek elektromobilių savininkams rūpesčių keliančius klausimus. Šis sprendimas įkrovos stotelės įrengimą atpigina ir gerokai supaprastina, be to elektromobilį leidžia įkrauti kur kas efektyviau.

Parengties sprendimas leidžia efektyviai išnaudoti turimą pastato elektros energijos galią ir krauti elektromobilius vienodu greičiu, užtikrinant tolygų įkrovimą. Todėl naujasis sprendimas yra aktualus tiek jau apgyvendintiems daugiabučiams ir veikiantiems verslo centrams, tiek ir dar statomiems, kuriuose pagal naujausius norminius reikalavimus privaloma bent penktadalį automobilių aikštelės vietų elektrifikuoti. Šio sprendimo dėka iš esmės galima elektrifikuoti visą automobilių stovėjimo aikštelę“, – dėsto D. Čiutra.

Sprendžia įkrovos stotelių įrengimo iššūkius

Pasak specialisto, dėl šiandien prieinamų kompensacijų galimybių bei elektromobilių gamintojų peržiūrimos kainodaros elektromobilio kaina tampa vis mažesne kliūtimi važinėti nuosavu elektromobiliu. Tačiau kalbant apie privačių įkrovos stotelių įrengimą esama iššūkių, pareikalaujančių ir laiko, ir finansų. Parengties sprendimu ir siekiama palengvinti šią naštą.

„Nekilnojamo turto vystytojai dažnai susiduria su problema, kad namo turimos elektros energijos galios nepakanka, o papildomos, krovimui reikalingos galios užtikrinimas gali kainuoti ir šešiaženkles sumas. Kitas opus klausimas, ar įrengus elektrifikuotas stovėjimo vietas, jos iškart bus naudojamos ar reikės laukti, kol name atsiras pakankamai elektromobilių savininkų“, – kalba „Enefit“ ekspertas.

Jei vystytojas ir pasirūpina įkrovimo stotelėmis, ne visada gyventojai gali likti jomis patenkinti. Įrengus atskiras elektromobilių įkrovos stoteles galioja mažėjančios elektros energijos principas: pirmieji prisijungę elektromobiliai kraunami įprastu, maksimaliu greičiu, o vėlesnieji gali nebegauti elektros pasikrovimui visiškai. Pavyzdžiui, vakare palikęs elektromobilį krautis, ryte atėjęs važiuoti į darbą savininkas gali rasti jį beveik nepasikrovusį.

Gyventojams, norintiems įsirengti įkrovos stotelę savo turimoje parkavimo vietoje, už elektros kabelio atvedimo darbus nuo buto iki požeminės stovėjimo aikštelės vietos gali tekti sumokėti iki keleto tūkstančių eurų. Tačiau vien atverti piniginės neužteks. Pasiryžus šioms investicijoms ir suorganizavus pačios stotelės montavimo darbus ne visada ja bus galima naudotis dėl biurokratinių trikdžių: prieš pradedant naudotis elektromobilio įkrovos stotele, būtina gauti daugiau nei 50 proc. namo gyventojų sutikimą.

„Žinomi atvejai, kai žmogus atsivedė elektros kabelį stotelės įrengimui, bet jau du metus kraunasi savo elektromobilį viešoje įkrovos stotelėje, nes neturi kaimynų parašų. Priežastis paprasta – jis gyvena dideliame daugiabutyje, tad gauti pusės butų savininkų parašus, kurių dažnas pats ten nė negyvena, pasirodė besanti kur kas sudėtingesnė užduotis nei buvo galima tikėtis. Iš tiesų kol žmonės patys nesusiduria, nesusimąsto, kiek laiko ir resursų reikia norint įsirengti infrastruktūrą elektromobiliui“, – pasakoja D. Čiutra.

Įdarbinta namo energija ir vieno langelio principas

„Enefit“ siūlomas Parengties sprendimas leidžia namo butų elektros galią, kuri lieka nepanaudota, nukreipti krauti elektromobilius. Tai ne tik padeda išvengti kaštų investuojant į pastato galios didinimą, bet ir įgalina daug greitesnį elektromobilių įkrovimą. Skaičiuojama, kad kol kraunama nedaug elektromobilių, įkrovimo galia gali sudaryti 22 kW.

„Mūsų sprendimas leidžia visus kraunamus automobilius krauti vienoda galia. Kuo mažiau elektromobilių kraunasi, tuo krovimas vyksta greičiau. Kadangi sprendimas elektros krovimo galią paskirsto visiems tolygiai, tai ženkliai nutolinamas slenkstis, kai dėl kraunamų elektromobilių kiekio krovimas sulėtės tiek, kad reikės didinti pastato galią“, – pabrėžia D. Čiutra.

Papildomos vertės teikia ir „vieno langelio“ principas. Jeigu namas naudojasi Parengties paslauga, jo gyventojams nebereikia patiems rūpintis įkrovos stotelės įrengimu: visus darbus atlieka „Enefit“. Kas mėnesį namo administratorius gauna sąskaitą už elektromobilių suvartotą elektros energiją, kurią išskirsto elektromobilių savininkams pagal faktinį savininko suvartojimą.

Parengties sprendimą galima diegtis nuosavomis lėšomis, bet galima jį įsidiegti ir su „Enefit“ investicija. Įkrovos stotelę taip pat yra galimybė ne tik pirkti, bet ir nuomotis, taip išvengiant didesnės pradinės investicijos. Beje, ši „Enefit“ paslauga turėtų sudominti ir verslo centrų valdytojus, dvejojančius, ar verta investuoti į įkrovos stoteles. Biurų pastato aikštelėje galima įrengti įkrovos stoteles nuomos pagrindais, o nebelikus poreikio (pavyzdžiui, pasikeitus nuomininkui), jas tiesiog sustabdyti arba išmontuoti.

„Eesti Energia“ įmonių grupei priklausanti „Enefit“ skaičiuoja 80 veiklos dešimtmečius, tad bus šalia ir vėliau, jei prireiks spręsti su įkrovos stotelėmis susijusius klausimus.

„Elektromobilių daugėja ir daugės, o kartu didėja ir poreikis jų infrastruktūrai. Mūsų siūlomas sprendimas yra ne tik patogus, bet ir žymiai pigesnis, jis padeda pamatus ateityje paprasčiau ir greičiau bei efektyviau tvarkyti ir visus su namo įkrovos stotelėmis susijusius klausimus. Tikėtina, kad name su šia paslauga didės ir būsto vertė, nes Parengtis suteikia prieinamą galimybę įsirengti įkrovos stotelę bet kurios parkavimo vietos savininkui“, – tikina „Enefit“ svarbių klientų vadybininkas D. Čiutra.